Reisverslag USA
Afstand gereden: km Hotel: Alpine Trail Ridge Inn Prijs:     p/n
Maandag 18 juli Gisteren avond hebben we lekker gegeten in het restaurant naast het hotel. We kregen 10% korting van het hotel dus dat was mooi meegenomen. Na het eten knapte het weer op maar wij waren afgeknapt en om 9 uur ging bij mij het licht uit. Vanmorgen was iedereen weer erg vroeg wakker en het was schitterend weer dus zaten we om 6.15 uur al in de auto. We hebben vandaag de Alpine Trail Ridge road gereden. Dit is echt een schitterende weg dwars door RMNP. We reden het park in en daar zagen we de eerste elks (soort hert) al. Het was overal lekker rustig dus konden onderweg overal  stoppen om foto’s te maken. Op een plek kon je een stukje lopen naar een uitkijkpunt en daar liep een Yellow Bellied Marmot over het pad. Mike kon er een bijna aaien zo dichtbij was hij. Verder nog kleine chipmunck gezien. We hadden nog geen ontbijt gehad en zouden bij een visitor centre iets halen. Maar ja, daar waren we al om 8 uur en het ging pas om 9 uur open dus zijn we maar verder gereden. Bij Grand Lake aan het eind van de Trail Ridge Road hebben we lekker een omelet gegeten. Daarna weer naar het Alpine Visitors Centre gereden en een bakkie gedaan. Om 8 uur stonden er misschien 3 auto’s nu wel 30 of meer. Terug rijdend zagen we dat alle parkeerplekjes bij de mooie delen gewoon vol waren dus slim plan dat vroeg op staan. Een eind verder stond het verkeer vast omdat er wegwerkzaamheden waren. Aan de andere kant van de weg het park in stond een giga rij. We zijn naar een waterval gewandeld (Adams Falls) het was erg warm en door de hoogte (ongeveer 2 km) was het erg vermoeiend maar we hebben even lekker met de voetjes in het water gezeten. Daarna op weg naar Sheep Lake waar de dikhoorn schapen zouden moeten zitten maar helaas was er boven in de bergen genoeg water en waren ze niet naar beneden gekomen. Toen verder weer naar Bear Lake gereden waar we een korte wandeling naar een meer hebben gelopen. Warmte en hoogte maakte dit een lange halve mijl maar het was een leuke wandeling. Toen waren we eigenlijk overal geweest waar we naar toe wilde vandaag en zijn terug gereden naar Estes Park. Al met al een lange dag vanaf 6 uur. We hebben nog even tussen de druppels door een duik in het zwembad genomen en toen een pizzaatje gehaald 1xL en 1xL pfffffffffffff daar hadden wel 6 personen van kunnen eten. Inmiddels onweert het buiten en zitten we uit te buiken op de kamer.
XL pizza de voetjes koelen bij Adams Falls Mike in gesprek met een Yellow Bellied Marmot alles stond vol op in bloei schitterend